duminică, 30 ianuarie 2011

Bulinuta rosie, galbena sau verde ?

   

Imi propun sa incep prin descriera unui aliment foarte mult utlizat de romani si nu numai. Nu am sa dau nume ca se gaseste peste tot si nu vreau sa fiu luat de urechi. Reclama produsului scrisa cu caractere mari plus cadoul din partea firmei. Si cu scris micut pe care de abia il citesc, apar scrise si incredientele. Acest aliment contine: apa, zahar, dioxid de carbon, colorant caramel E150d, acidifiant acid fosforic, arome naturale, cafeina.

Si am sa iau minunatul ingredient cu rosu sa vad cei cu el. Colorant caramel E150d suna frumos, (doar la ora de chimie).

Efecte secundare:
Efectele secundare manifestate în cazul utilizării E150c şi E150d, au fost probleme intestinale ce pot apărea după ingestia unor cantităţi mari. Datorită naturii complexe a mixturii, se efectuează încă teste toxicologice.

-Pana la urma ideea este ca acest produs sa se vanda, ce ma intereseaza pe mine ce contine. Si binenteles trebuie sa asigur locuri de munca, sa imi fac o cifra de afaceri, care sa mi se merite si un venit net destul de modest. Asa ca nu fiti chiar asa de rai cu mine sa imi puneti pe produsul meu bulinuta rosie. Asa le va spune parlamentarilor nostri, reprezentantul companiei in Romania.

Si ca sa le mearga bine sa nu fuga din tara noastra, cu toti ii vor da bulina verde.

Număr de angajaţi în 2008: 90.500 (din care 86% sunt în afara SUA)

Cifra de afaceri în 2007: 28,8 miliarde USD

Venit net în 2007: 5,9 miliarde USD

Si sa trecem la alimente mai interesante ca pana aici am lamurit treaba cu bulinuta verde.

Urmatorul aliment ca sa ii spun si asa, nu trebuie sa lipseasca din casa omului gospodar deoarece o bucatareasa adevarata care se respecte il foloseste tot timpul deoarece contine urmatoarele ingrediente: sare iodata. potentiatori de aroma (glutamat monosodic, guanilat disodic, inodiat disodic) apoi zahar legume deshidratate. Din nou am sa ma uit la cateva ingrediente si nu stiu de ce imi plac cele cu denumiri ciudate.

Glutamat monosodic

FABRICAT din melasă (care este obţinuta din zahăr) prin fermentaţie, glutamatul monosodic este sarea de sodiu a acidului glutamic. Mai poate fi întâlnit sub denumirile: glutamat de sodiu, monosodium glutamate, natrium glutaminat, E 621 (conform regulamentelor europene).

Glutamatul se foloseşte cel mai mult în alimentele fabricate artificial şi în semipreparate gen supe concentrate, sosuri, condimente, mezeluri, îngheţată, budinci, etc. Rolul lui este de a da impresia creierului că acel aliment este foarte gustos (o păcăleală). Dar asta nu este totul glutamatul duce la pierderi de memorie Dr. Russell Blaylock explică în cartea sa “Excitotoxinele, gustul care ucide” de ce glutamatul şi aspartamul sunt periculoase. Excito-toxinele sunt substante chimice care supra-stimulează celulele nervoase, “arzându-le”.

Dar cu toate astea este o companie producatoare puternica care domina piata romaneasca reuseste sa cumpere un brand local si sa se ocupe tot ei de calitatea si imbunatatirea produsului. Are 2 fabrici puternice una de detergenti si cealalta de produse alimentare. Mai bine facea numai una ca tot aceeasi ii.

Număr de angajaţi în 2009: 600

Cifra de afaceri în 2008: 192 milioane euro

Si ca sa le mearga si lor bine sa nu fuga din tara noastra, toti parlamentarii ii vor da bulina verde deoarece este un puternic investitor.

Asadar, este extraordinar de buna ideea bulinutelor, dar oare se va aplica corect? Dupa cum am fost obisnuiti pana acuma in Romania, nimic nu se aplica corect. Totusi cine va primi bulinutele galbene si rosii. Va spun eu companiile care abia supravietuiesc pe piata, cu un numar mic de angajati si cu o cifra de afaceri in cadere. Sau mai bine zis cei care nu corespund normelor europene mai sus mentionate cu rosu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu